Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studium řezných sil při soustružení a jejich měření
Piroš, Viktor ; Trčka, Tomáš (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je koncipována jako literární rešerše, jejímž cílem je poskytnout komplexní pohled na problematiku zatěžujících sil v procesu soustružení. Zpočátku se práce soustřeďuje na stručnou charakteristiku soustružení a nástrojové geometrie jakožto jedny z hlavních aspektů ovlivňujících silové zatížení obráběcí soustavy. Dále je podrobněji rozebrána problematika vzniku silového zatížení a jeho ovlivňování z pohledu základních řezných parametrů. Druhá polovina práce se zaměřuje na možnosti měření silového zatížení v procesu soustružení a názornému numerickému vyhodnocení měřených dat za pomoci základních statistických ukazatelů.
Detekce nápravy v systému vážení za jízdy
Mičulka, Martin ; Klečka, Jan (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá detekcí dvojmontáže v systémech vážení za jízdy (WIM - Weight in Motion). Primárním cílem je vytvoření softwaru pro simulaci detekce dvojmontáže, kdy je posuzován vliv umístěni senzoru pod různými úhly do vozovky. Práce dále obsahuje rešerši dostupných řešení systémů vážení za jízdy a využívaných senzorů. Následně obsahuje software pro rozpoznání jednoduché montáže nebo dvojmontáže z reálně naměřených dat. Softwarové řešení byly vyvíjeny za pomocí programovacího jazyka Python v3.7. K vývoji zdrojových kódů bylo použito vývojové prostředí PyCharm Community Edition 2020.
Monitorování dynamických soustav s využitím piezoelektrických senzorů vibrací
Svoboda, Lukáš ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Kšica, Filip (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá lokalizací a výpočtem zatížení dynamických soustav pomocí piezoelektrických senzorů. Nalezení metod pro lokalizaci a výpočet zatížení na jednoduché soustavě nebo modelu je zásadní pro jejich využití při monitorování strukturálního stavu složitějších soustav. V první části práce je popsán piezoelektrický senzor a jeho aplikace v leteckém, stavebním, automobilovém průmyslu a vlakové dopravě. V této části jsou uvedeny metody založené na šíření vln nebo různé modifikace metod neuronových sítí vedoucích k identifikaci zatížení. K identifikaci zatížení se také využívá časově reverzní metoda, metoda založená na dekonvoluci signálu a metoda založená na poměru amplitud výstupního napětí piezoelektrického senzoru. V další části práce jsou metody popsány, je uvedeno vhodné umístění senzorů a jejich počet v rámci technické soustavy podle použité metody. Následně jsou metody ověřeny na jednoduché experimentální soustavě a vzájemně porovnány. Dále byl vytvořen model piezoelektrického senzoru, pomocí kterého je možné přepočítat přetvoření na výstupní napětí piezoelektrického senzoru. K ověření metod na technické soustavě byla vybrána problematika přejezdu vagonu části koleje. Aplikací těchto metod byla zjištěna rychlost vagonu a jeho zatížení.
Studium řezných sil při soustružení a jejich měření
Piroš, Viktor ; Trčka, Tomáš (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je koncipována jako literární rešerše, jejímž cílem je poskytnout komplexní pohled na problematiku zatěžujících sil v procesu soustružení. Zpočátku se práce soustřeďuje na stručnou charakteristiku soustružení a nástrojové geometrie jakožto jedny z hlavních aspektů ovlivňujících silové zatížení obráběcí soustavy. Dále je podrobněji rozebrána problematika vzniku silového zatížení a jeho ovlivňování z pohledu základních řezných parametrů. Druhá polovina práce se zaměřuje na možnosti měření silového zatížení v procesu soustružení a názornému numerickému vyhodnocení měřených dat za pomoci základních statistických ukazatelů.
Detekce nápravy v systému vážení za jízdy
Mičulka, Martin ; Klečka, Jan (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá detekcí dvojmontáže v systémech vážení za jízdy (WIM - Weight in Motion). Primárním cílem je vytvoření softwaru pro simulaci detekce dvojmontáže, kdy je posuzován vliv umístěni senzoru pod různými úhly do vozovky. Práce dále obsahuje rešerši dostupných řešení systémů vážení za jízdy a využívaných senzorů. Následně obsahuje software pro rozpoznání jednoduché montáže nebo dvojmontáže z reálně naměřených dat. Softwarové řešení byly vyvíjeny za pomocí programovacího jazyka Python v3.7. K vývoji zdrojových kódů bylo použito vývojové prostředí PyCharm Community Edition 2020.
Monitorování dynamických soustav s využitím piezoelektrických senzorů vibrací
Svoboda, Lukáš ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Kšica, Filip (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá lokalizací a výpočtem zatížení dynamických soustav pomocí piezoelektrických senzorů. Nalezení metod pro lokalizaci a výpočet zatížení na jednoduché soustavě nebo modelu je zásadní pro jejich využití při monitorování strukturálního stavu složitějších soustav. V první části práce je popsán piezoelektrický senzor a jeho aplikace v leteckém, stavebním, automobilovém průmyslu a vlakové dopravě. V této části jsou uvedeny metody založené na šíření vln nebo různé modifikace metod neuronových sítí vedoucích k identifikaci zatížení. K identifikaci zatížení se také využívá časově reverzní metoda, metoda založená na dekonvoluci signálu a metoda založená na poměru amplitud výstupního napětí piezoelektrického senzoru. V další části práce jsou metody popsány, je uvedeno vhodné umístění senzorů a jejich počet v rámci technické soustavy podle použité metody. Následně jsou metody ověřeny na jednoduché experimentální soustavě a vzájemně porovnány. Dále byl vytvořen model piezoelektrického senzoru, pomocí kterého je možné přepočítat přetvoření na výstupní napětí piezoelektrického senzoru. K ověření metod na technické soustavě byla vybrána problematika přejezdu vagonu části koleje. Aplikací těchto metod byla zjištěna rychlost vagonu a jeho zatížení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.